Pradėdami savo verslą, nepamirškite biudžeto formavimo
Galbūt šiuo metu svarstote apie nuosavo verslo pradėjimą, todėl domitės įmonės steigimu? Turite verslo idėją, kurią puoselėjote ir tobulinote ne vienerius metus? Jei taip, greičiausiai esate labai entuziastingai ir pozityviai nusiteikę – kupini originalių idėjų ir reikiamo polėkio. Ir nors visa tai yra sveikintina ir pagirtina, vis dėlto nereikėtų pamiršti ir įvairių neišvengiamų svarbių veiksnių, kurie būdingi kiekvienam verslui. Kaip žinia, pagrindinis komercinę veiklą vykdančių asmenų tikslas – kuo didesnis pelningumas ir kuo mažesnės sąnaudos. Tai yra du tiesiogiai tarpusavyje susiję veiksniai. Jei sąnaudos yra didelės – natūralu, kad proporcingai mažėja ir įmonės pelnas. Dėl šios priežasties įmonės biudžeto valdymas ir išlaidų optimizavimas yra vieni iš kertinių elementų bene bet kurioje įmonėje.
Taigi, kai kalbame apie verslo steigimą, nereikėtų galvoti tik apie savo originalią idėją ir tai, kokią naudą ji suteiks jūsų potencialiems klientams. Pradžioje būdinga svajoti apie tai, ko dar nesame įgyvendinę, tačiau reikia nusileisti ant žemės ir nemažai laiko bei pastangų skirti įmonės veiklos vykdymui teksiančioms išlaidoms. Net jei iki šiol manėte, kad išlaidos, kurias turėsite patirti, bus visiškai minimalios, tikėtina, kad šį požiūrį akimirksniu pakeisite vos tik įsteigsite savo pirmąją įmonę.
Nemaža dalis pradedančiųjų verslininkų visiškai pamiršta apie iš pirmo žvilgsnio labai smulkias ir nereikšmingas išlaidas, kurios bėgant laikui atima pakankamai nemenką dalį įmonės apyvartinių lėšų. Todėl jokiu būdu nereikėtų pamiršti, kad jums reikės mokėti už biuro nuomą, reguliariai pirkti visas reikiamas kanceliarines prekes, rūpintis darbuotojų gerove (t.y. sukurti kokybiškas darbo vietas), mokėti mokesčius, investuoti į reklamą, daug dėmesio skirti savo įmonės įvaizdžiui, lankytis įvairiuose viešuose renginiuose ir seminaruose, rengti susitikimus su savo potencialiais klientais ir partneriais bei atlikti dar daug kitų užduočių. Visa tai tiesiogiai įtakoja didesnes išlaidas, o kadangi didžioji jų dalis yra būtinos, jas privalu įtraukti į savo būsimų sąnaudų sąrašą. Jei tai padarysite iš anksto ir labai kruopščiai suformuosite savo būsimos įmonės biudžetą, daugybė tolimesnių užduočių taps kur kas lengvesnės ir efektyvesnės.